بهینه سازی سایت

طراحی سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر‌ ( سئو سایت )

بهینه سازی سایت

۳ بازديد

بهینه سازی سایت فرایند استفاده از ابزارها ، استراتژی های پیشرفته و آزمایش برای بهبود عملکرد سایت شما ، افزایش ترافیک بیشتر ، افزایش تبدیل و افزایش درآمد است.

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت چیست؟

یکی از مهم ترین جنبه های سایت ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. این تکنیک نه تنها بر کسب رتبه صفحات مختلف وب سایت شما در SERPs برای کلمات کلیدی خاص تمرکز دارد ، بلکه به مشتریان امکان می دهد نام تجاری خود را به ساده ترین شکل ممکن بیابند. جنبه مهم دیگر در اینجا بهینه سازی روی صفحه است. این تکنیک تضمین می کند که مشتریانی که در وب سایت شما قرار دارند بهترین تجربه کاربری را دارند که آنها را مجبور به انجام اقدام دلخواه و تبدیل به یک رهبر می کند. بنابراین ، با بهینه سازی وب سایت خود ، نه تنها می توانید با موثرترین و کارآمدترین روش (بدون پرداخت هزینه تبلیغات) وارد یک بازار دست نخورده شوید ، بلکه درهای بیشتری را برای تبدیل و افزایش درآمد باز کنید.

زمینه های مختلف بهینه سازی سایت

  • سئو
  • کپی نویسی
  • تجزیه و تحلیل
  • طراحی UX (Frontend)
  • توسعه وب (پس زمینه)
  • CRO / بهینه سازی صفحه فرود.

چرا بهینه سازی سایت مهم است؟

در دهه گذشته ، اینترنت به مکانی تبدیل شده است که مصرف کنندگان تصمیمات خود را در مورد خرید و خرید محصولات می گیرند. فروش جهانی تجارت الکترونیکی در سال 2019 به بیش از 3.46 تریلیون دلار رسید که 16.4 درصد از کل درآمد خرده فروشی در سراسر جهان را تشکیل می دهد. اگر وب سایت و محتوای خود را بهینه سازی نکرده اید ، مهم نیست چند نفر برای عبارت های مرتبط با کسب و کار شما جستجو می کنند. سایت شما در نتایج نشان داده نمی شود. وب سایت و کسب و کار شما مورد توجه هیچکس قرار نمی گیرد. اما وقتی برای جستجو بهینه سازی می کنید ، خود را روی نقشه قرار می دهید. مصرف کنندگان اصطلاحات مربوطه را جستجو خواهند کرد و وب سایت و تجارت شما همیشه نشان داده می شود.

بهینه سازی سایت چگونه کار می کند؟

هدف از بهینه سازی سایت این است که سایت شما تا حد امکان برای موتورهای جستجو و افراد واقعی جذاب باشد. اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ اولین قدم برای بهبود هر چیزی شناسایی مسائل است. قبل از اینکه بتوانید سایت فعلی خود را بهبود ببخشید ، باید بدانید که مشکل سایت فعلی شما چیست. این پایه و اساس هر فرآیند بهینه سازی عالی است. این کافی نیست که فقط به مسائل احتمالی با تیم خود فکر کنید. شما پهنای باند یا تجربه ای برای پوشش همه مناطق ندارید. در عوض ، شما باید از ابزارهای نرم افزاری موجود برای جستجوی مشکلات احتمالی SEO ، سرعت صفحه ، قابلیت استفاده از تلفن همراه و موارد دیگر استفاده کنید.

نحوه بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو (معروف به SEO)

چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنم؟ این سوالی حیاتی است که باید برای استفاده بیشتر از وب سایت خود به آن پاسخ دهید. یا ، از آنجایی که گوگل 75.23 درصد از سهم بازار موتورهای جستجوی جهانی را دارد ، باید به طور خاص نحوه بهینه سازی سایت برای گوگل را درک کنید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

مشخص کنید که مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند. اساس هر تاکتیک ، استراتژی یا فرآیند سئو ، تحقیقات کلمات کلیدی است. شما باید بفهمید که کلمات کلیدی و اصطلاحاتی که مشتریان هدف شما به طور فعال در گوگل جستجو می کنند. این دانش به شما در برنامه ریزی و نوشتن محتوا برای وب سایت شما ، ایجاد صفحات فرود ، کمپین ها و ردیابی نتایج کمک می کند. ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد ، اما اساسی ترین گزینه به صورت رایگان در دسترس است: Google Ads Keyword Planner

Google Ads Keyword Planner

اگر یک حساب Google Ads دارید ، می توانید از آن برای جستجوی کلمات کلیدی جدید برای هدف قرار دادن در کمپین های تبلیغاتی استفاده کنید ، اما همچنین به عنوان یک ابزار تحقیقاتی اولیه برای SEO مفید است.با یک کلمه کلیدی گسترده یا دسته صنعت / محصول خود شروع کنید. گوگل آمار جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط را جمع آوری می کند و به شما نشان می دهد که تبلیغ کنندگان چقدر مایل به پرداخت هزینه برای تبلیغات برای آنها هستند.
ستون “رقابت” نشان می دهد که چه تعداد از تبلیغ کنندگان کلمه کلیدی را هدف قرار داده اند و لزوماً نشان دهنده رقابت بهینه سازی سایت نیست. کلمات کلیدی با “قیمت بالای صفحه” به طور معمول کلمات کلیدی را نشان می دهند که “قصد تجاری” بالایی دارند. شرکت ها مایلند برای هر کلیک پول زیادی بپردازند ، به این معنی که این کلمات کلیدی احتمالاً درصد بالایی از جستجوگران را دارند که به طور فعال به دنبال خرید یک محصول یا خدمات هستند.

ویژگی لیست کلمات کلیدی شما

حجم جستجوی قابل توجهی دارند (حجم های ارزشمند بر اساس کسب و کار شما و هدف اصطلاح متفاوت است).

آنها مستقیماً با محصولات و خدمات شما مرتبط هستند.

رقابت به حدی کم است که شانس رتبه بندی را دارید.

Google Keyword Planner می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی مرتبط با حجم جستجوی زیاد و نیت خوب کمک کند ، اما هیچ اطلاعاتی در مورد رقابت پذیری به شما نمی دهد. شما می توانید به صورت دستی هر یک از کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کرده و نتایج جستجوی برتر را مشاهده کنید ، اما این یک روش کارآمد نیست.

چگونه محتوای وب سایت خود را بهینه سازی کنید

این فقط صفحاتی نیست که تصمیم می گیرید ایجاد کنید که بر بهینه سازی سایت شما تأثیر می گذارد. نحوه نگارش محتوا ، ساختار محتوا ، ساختار سایت شما ، ناوبری ، پیوندهای خارجی و بسیاری جزئیات کوچک دیگر اهمیت دارد. به این بهینه سازی SEO که می توانید با ویرایش وب سایت خود انجام دهید ، سئوی داخلی گفته می شود. و می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. همانطور که در بالا ذکر شد ، می توانید از Google Search Console برای جستجوی مشکلات و خطاهای نمایه سازی استفاده کنید. اما می توانید سایر عوامل داخلی را نیز تجزیه و تحلیل کنید. نکته اصلی این است که مطمئن شوید صفحات مهم بهینه سازی سایت در مورد پیوندهای داخلی اولویت دارند.

بهبود سرعت و تجربه صفحه UX

زمان اقامت یکی از عوامل مهم رتبه بندی بهینه سازی سایت است. این اندازه گیری می کند که کاربر به طور متوسط ​​چقدر قبل از بازگشت به Google در صفحه شما صرف می کند. اگر کاربر در نتایج جستجو روی صفحه شما کلیک کند ، از سایت شما بازدید کند و بارگیری آن خیلی طول بکشد ، به احتمال زیاد او فقط به Google باز می گردد و چیز دیگری را انتخاب می کند. بنابراین بازدیدکننده بدون تعامل معنی دار با سایت و نام تجاری شما رفت. و اگر بیش از حد اتفاق بیفتد ، گوگل تصور می کند که صفحه شما آنطور که فکر می کردند مرتبط نیست و رتبه شما را در طول زمان کاهش می دهد.

چند قانون کلی برای افزایش سرعت وب سایت شما

یک سرور اختصاصی یا طرح میزبانی ابری با کیفیت بالا داشته باشید. (برنامه های ارزان قیمت ، اغلب می تواند منجر به کند شدن زمان بارگذاری صفحه شود.)

از CDN برای فایل ها و اسکریپت های رسانه ای استفاده کنید.

در صورت استفاده از CMS مانند وردپرس ، ذخیره سازی صفحه را پیاده سازی کنید.

با ساده نگه داشتن موارد و استفاده از چند کتابخانه JS و CSS در صفحات خود ، تعداد درخواست های HTTP را به حداقل برسانید.

اگر مجبورید تعداد زیادی تصویر در سراسر صفحه قرار دهید ، تصاویر تنبل و پاسخگو را پیاده سازی کنید.

این مشکلات را تا زمانی که نمرات 90+ و ترجیحاً زمان بارگذاری ثانویه در سرورهای داخلی دریافت کنید ، برطرف کنید.

اما فقط سرعت بارگیری نیست که می تواند زمان و رتبه شما را کاهش دهد. اگر شما دارای یک طرح ناهنجار یا یک فونت بد بو هستید که خواندن محتوا را دشوار می کند ، این امر بر مدت زمانی که بازدیدکنندگان مایل به ماندن در صفحه شما هستند نیز تأثیر می گذارد. متوسط ​​زمانی که آنها در سایت شما صرف می کنند بر موقعیت Google شما و نتایج شما از سایر تلاش های بهینه سازی سایت شما تأثیر می گذارد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربری سایت شما در محل مناسب است. یک مکان عالی برای درک قابلیت استفاده از وب سایت شما ، تجزیه و تحلیل نحوه تعامل کاربران فعلی با آن است.

بهینه سازی سایت1

بهینه سازی سایت1

پیوندهای برگشتی

برای به اشتراک گذاشتن مطالب خود ، سایتهای بیشتری دریافت کنید. پیوند پشتیبان یا پیوندی از یک دامنه دیگر به وب سایت شما ، یکی از مهم ترین سیگنال هایی است که گوگل معتبر بودن محتوای شما می دهد. ایده ساده است. از آنجا که افراد دیگر مایل به اشتراک گذاری و امضای مشترک مطالب شما هستند ، باید خوب باشد. قبلاً مهم ترین عامل رتبه بندی بود ، هیچ یک از آنها وجود نداشت و تعداد دامنه های ارجاع دهنده هنوز دارای بیشترین ارتباط با رتبه بندی SERP و حجم ترافیک ارگانیک هستند.

چگونه بک لینک بیشتری دریافت کنید؟

هزاران استراتژی و تاکتیک وجود دارد ، اما همه آنها به دو مرحله خلاصه می شود:

  • محتوایی ایجاد کنید که ارزش پیوند دادن به آن را دارد.
  • افرادی را پیدا کنید که دارای سایت ها / رسانه های مرتبط هستند و محتواهای شما را به اشتراک می گذارند.

ابتدا ، SERP ها را برای کلمات کلیدی مختلف تجزیه و تحلیل می کنید تا زمانی که صفحات رتبه بندی برتر را پیدا کنید که به وضوح تاریخ دار یا ناراضی هستند. سپس ، لیستی از سایت هایی را که به مقاله یا راهنمای تاریخ شده پیوند دارند ، تهیه می کنید. و مطالعات موردی و تحقیقات به دلایلی آهنرباهای پیوندی بسیار موثری هستند. نویسندگان محتوای وب دوست دارند از آمار و مطالعات موردی برای پشتیبان گیری از نکات خود استفاده کنند. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن پیوندها انجام تحقیقات اصلی ، انتشار داده های کاربران/شرکت یا انتشار یک مطالعه موردی است.

  1. تکنیک های پیشرفته را بیاموزید و با عوامل رتبه بندی بیشتر مقابله کنید

هنگامی که اصول SEO را آموختید ، وقت آن است که وارد شوید و در مورد عوامل مختلف رتبه بندی و استراتژی های پیشرفته اطلاعات بیشتری کسب کنید. بیش از 200 فاکتور رتبه بندی گوگل وجود دارد ، بنابراین بدیهی است که آشنایی با هر یک و استفاده از آن به نفع شما زمان بر است. برای یادگیری مداوم در مورد موضوع SEO ، باید به منابع با کیفیت بالا متکی باشید که بر محتوای مبتنی بر داده و استراتژی های پیشرفته تمرکز می کنند.

فهرستی از وب سایت هایی که برای گسترش دانش SEO مناسب هستند

  • بک لینکو
  • وبلاگ Ahrefs
  • وبلاگ SEMRush
  • وبلاگ Moz
  • مجله موتورهای جستجو
  • زمین موتور جستجو
  • یوست
  • سئو شناختی
  • متیو وودوارد
  • ClickMinded

از این سایت ها دیدن کنید ، راهنماهای اصلی و پیشرفته آنها در زمینه SEO را بررسی کنید و ببینید کدام سبک از محتوا را برای شما آسان ترین استفاده می کنید. اطمینان حاصل کنید که پست های مربوطه را نشانه گذاری کرده و اسناد چک لیست سفارشی ایجاد می کنید تا تکنیک هایی را که یاد می گیرید دنبال کنید. بهینه سازی SEO چیزی نیست که بتوانید در یک روز یا یک هفته انجام دهید. این یک فرایند طولانی و چالش برانگیز است که باید در دراز مدت خود را وقف آن کنید.

چگونه SEO سایت خود را در 5 مرحله بهبود دهیم؟
  • URL مناسب را انتخاب کنید
  • برای هر صفحه عنوان و توضیحات ایجاد کنید
  • از متن لنگر استفاده کنید
  • متن alt را به تمام تصاویر خود اضافه کنید
  • ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ارائه دهید
  1. آدرس اینترنتی مناسب را انتخاب کنید

قبل از اینکه وب سایت شما فعال شود ، باید نامی برای آن بگذارید. این آدرس که به نام دامنه شما نیز معروف است ، آدرسی است که بازدیدکنندگان برای یافتن سایت شما وارد می کنند. به همین دلیل این اولین جایی است که گوگل به دنبال آن است تا بفهمد سایت شما درباره چیست و تصمیم بگیرد که چگونه آن را رتبه بندی کند. با در نظر گرفتن این نکته ، مهم است که مطمئن شوید همه آدرس های صفحات شما تمیز و زیبا هستند. این بدان معناست که هیچ کاراکتر خاصی وجود ندارد و یا هیچ شناسه صفحه ای وجود ندارد. دامنه ایده آل شامل نام کسب و کار شما و شاید یک یا دو کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما خواهد بود.

  1. برای هر صفحه عنوان و توضیحات ایجاد کنید

آیا می دانستید که می توانید برای هر صفحه وب سایت خود یک عنوان و توضیحات منحصر به فرد بنویسید؟ اینها متون کوتاهی هستند که به طور دقیق و واضح آنچه را که کسب و کار شما انجام می دهد توصیف می کنند. در حالت ایده آل ، آنها می توانند با چند کلمه کلیدی و عبارات مخلوط شوند. آیا تا به حال روی برگه ای در مرورگر خود قرار گرفته اید؟ این عبارت کوتاه که زیر موس شما ظاهر می شود عنوان صفحه است. در حالی که توضیحات در صفحه شما قابل مشاهده نیست ، اما برای موتورهای جستجو بسیار مهم است.
در واقع ، عنوان و توضیحات از جمله اولین عناصری هستند که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه سایت شما دنبال می کنند. به علاوه ، هنگامی که سایت شما در صفحه نتایج جستجو ظاهر شد ، وب گردان عنوان و توضیحات شما را می خوانند تا بدانند سایت شما درباره چیست و تصمیم می گیرند که آن را بررسی کنند یا خیر.

  1. از anchor text استفاده کنید

هنگام نوشتن متن برای وب سایت خود ، در نظر بگیرید که کجا می توانید از anchor text در سایت خود استفاده کنید. Anchor Text یک متن قابل کلیک بر روی یک پیوند است که بازدیدکنندگان می توانند از آن برای انتقال مستقیم به یک وب سایت دیگر ، یا در سایت شما یا هرجای اینترنت استفاده کنند. برای کمک به کاربران در جهت یابی وب سایت شما و یافتن آنچه که به دنبال آن هستند باید از لنگر متن موثر استفاده کرد. همچنین باید شامل کلمات کلیدی و عبارات مربوط به کاری باشد که انجام می دهید. تکیه گاه یک راه عالی برای تقویت SEO شما است ، اما به خاطر داشته باشید که پیوندهای بیش از حد یا لنگرهایی که واقعاً به خوانندگان شما کمک نمی کند می تواند برخی از پرچم های قرمز را با Google بالا ببرد.

  1. متن alt را به تمام تصاویر خود اضافه کنید

موتورهای جستجو در خواندن متن در وب سایت شما عالی هستند ، اما هنوز به طور کامل متوجه نشده اند که چگونه به تصاویر موجود در سایت خود نگاه کنند. برای درک آنچه در یک عکس یا گرافیک نمایش داده می شود ، موتورهای جستجو به دنبال alt text  هستند ، یک توضیح مکتوب مختصر (بیش از چند کلمه) در مورد هر تصویر در یک وب سایت. هنگام نوشتن متن alt ، مطمئن شوید آنچه را که در تصویر نشان داده شده است به طور دقیق توصیف کنید ، اما سعی کنید نام کسب و کار خود یا چند کلمه کلیدی مربوط به آنچه انجام می دهید را نیز وارد کنید.

بهینه سازی سایت2

بهینه سازی سایت2

  1. ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ارائه دهید

بهینه سازی سایت : هر صفحه در وب سایت شما باید دارای عنوان ، زیرنویس و غیره باشد. وقتی موتورهای جستجو وب سایت شما را اسکن می کنند ، اگر از سلسله مراتب متن صحیح استفاده می کنید ، محتوای شما را بهتر درک می کنند. مرتبط ترین قسمت عنوان صفحه شما است و باید آن را به عنوان H1 (در ویرایشگر متن) تعریف کنید. H1 باید محتوای صفحه را توصیف کند و نباید بیش از یک H1 در هر صفحه داشته باشید. عنوان خود را با دقت انتخاب کنید و کلمات کلیدی اصلی خود را نیز فراموش نکنید. به دنبال H1 شما در سلسله مراتب سرصفحه ها H2 ، H3 ، و غیره است.
در حالی که H1 مربوط به عنوان شما است ، H2 و H3 به ترتیب مربوط به سرفصل ها و زیر عناوین شما هستند. هرچه ساختار متن شما واضح تر باشد ، موتورهای جستجو راحت تر محتوای سایت شما را هضم می کنند.

استراتژی های ضروری برای بهینه سازی سایت

  1. Mobile-First

گوگل در مارس 2018 رسماً انتشار اولین شاخص تلفن همراه را آغاز کرد. بازاریابان هوشمند مدتها قبل از عرضه رسمی از اولین رویکرد تلفن همراه استفاده می کردند. در اینجا برخی از اصول اولیه ایجاد سایت شما برای موبایل پسند آمده است:

  • سایت خود را با هر دستگاهی سازگار کنید – اعم از دسکتاپ ، تلفن همراه یا رایانه لوحی.
  • هنگام استفاده از یک طرح واکنش گرا ، مخصوصاً برای کاربران تلفن همراه ، همیشه تصاویر خود را مقیاس بندی کنید.
  • از عناوین متای کوتاه استفاده کنید. خواندن آنها در دستگاه های تلفن همراه راحت تر است.
  • از پنجره هایی که محتوای شما را پوشش می دهند و مانع از آن می شوند که بازدیدکنندگان از محتوای شما مطلع شوند ، اجتناب کنید.
  • کمتر می تواند بیشتر در تلفن همراه باشد. در دنیای تلفن همراه اول ، محتوای طولانی مدت لزوماً معادل ترافیک بیشتر و رتبه بندی بهتر نیست.
  • از موبایل به عنوان بهانه ای برای پنهان کردن استفاده نکنید. کاربران و موتورهای جستجو باید محتوای یکسانی را ببینند.
  1. سئوی فنی

بهینه سازی سایت : برخی تصور می کنند که انجام SEO تکنیکی ترسناک است. به لطف بسیاری از ابزارهای بهینه سازی سایت موجود ، ممیزی سئو دیگر کاری دلهره آور نیست. نکته اصلی این است که بدانید چگونه داده های ارائه شده را تفسیر کنید و با آنها چکار کنید. برای شروع ، باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • مطمئن شوید که سایت شما واجد شرایط دوست داشتن موبایل است.
  • خطاهای کد وضعیت را بررسی کرده و آنها را اصلاح کنید.
  • txt را برای خطاها بررسی کنید. در صورت نیاز بهینه سازی کنید.
  • نمایه سازی سایت خود را از طریق Google Search Console بررسی کنید. مشکلات کشف شده را بررسی و برطرف کنید.
  • برچسب های عنوان تکراری و توضیحات متای تکراری را برطرف کنید.
  • محتوای وب سایت خود را بررسی کنید. آمار ترافیک را در Google Analytics بررسی کنید. بهبود یا هرس محتوا با عملکرد ضعیف را در نظر بگیرید.
  • پیوندهای شکسته را برطرف کنید. اینها دشمن تجربه کاربر هستند – و رتبه بندی بالقوه.
  • نقشه سایت XML خود را از طریق کنسول جستجوی Google به Google ارسال کنید.
  1. Core Web Vitals

همانطور که از نامش پیداست ، این ابتکار Google برای تعیین معیارهای ضروری برای یک وب سایت سالم طراحی شده است. هدف نهایی ارائه بهترین تجربه کاربر است.

  1. قصد کاربر

نوشتن “محتوای عالی” ، بهینه سازی آن و بدست آوردن پیوندهای قابل اعتماد اکنون تنها شروع رتبه بندی یک کلمه کلیدی است. با تکامل یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق ، هرکدام وزن بیشتری در الگوریتم اصلی گوگل خواهند داشت. هدف نهایی برای Google درک زمینه و ارائه نتایج بر اساس هدف جستجوگر است. این امر باعث می شود تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی سطح پیشرفته بیش از هر زمان دیگری اهمیت داشته باشد.

  1. بازاریابی محتوا

پیش بینی می شود که تا سال جاری ، روزانه 44 زتابایت داده تولید شود. اگر بخواهیم این موضوع را در دیدگاه خود قرار دهیم ، معادل 8.48 تریلیون آهنگ یا 1440 سال فیلم HD در روز است. چالش عبور از هرج و مرج با گذشت زمان به صورت نمایی دشوارتر خواهد شد.

  1. Schema

بهینه سازی سایت : نشانه گذاری طرحواره ، هنگامی که به یک صفحه وب اضافه می شود ، یک “قطعه غنی” ایجاد می کند – یک توصیف پیشرفته که در نتایج جستجو ظاهر می شود. همه موتورهای جستجوی پیشرو ، از جمله گوگل ، یاهو ، بینگ و یاندکس ، از استفاده از ریز داده ها پشتیبانی می کنند. ارزش واقعی طرحواره این است که می تواند زمینه را برای یک صفحه وب فراهم کند و تجربه جستجو را بهبود بخشد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد افزودن طرح بر SERP ها تأثیر دارد.

Schema برای چه مواردی استفاده می شود؟

  • مقالات
  • مناسبت ها
  • سوالات متداول
  • کسب و کار های محلی
  • شرایط پزشکی
  • سازمان های
  • مردم
  • محصولات
  • پرسش و پاسخ
  • بررسی ها
  • دستور پخت
  • و بیشتر…
  1. تجربه کاربر

بهینه سازی سایت : تجربه کاربر (UX) متمرکز بر کسب بینش در مورد کاربران ، نیازهای آنها ، ارزش های آنها ، توانایی ها و محدودیت های آنها است. UX همچنین اهداف و اهداف تجاری را در نظر می گیرد. بهترین شیوه های UX بر بهبود کیفیت تجربه کاربر متمرکز است. به گفته پیتر مورویل ، عوامل موثر بر UX عبارتند از:

  • مفید: محتوای شما باید منحصر به فرد باشد و نیاز را برآورده کند.
  • قابل استفاده: استفاده و پیمایش وب سایت شما باید آسان باشد.
  • مطلوب: عناصر طراحی و برند شما باید احساس و قدردانی را برانگیزد.
  • قابل یافتن: عناصر طراحی و ناوبری را ادغام کنید تا کاربران بتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.
  • قابل دسترسی: محتوا باید برای همه قابل دسترسی باشد – از جمله 10 درصد از افراد دارای معلولیت.
  • معتبر: سایت شما باید قابل اعتماد باشد تا کاربران شما را باور کنند.
  • ارزشمند: سایت شما باید از نظر تجربه به کاربر و از نظر ROI مثبت برای کاربر ارزش ارائه دهد.
  1. لینک سازی

پیوندها مدتی است که در بین عوامل رتبه بندی برتر قرار دارند. گوگل در شناسایی و کاهش ارزش پیوندهای اسپم ماهرتر شده است. در این صورت ، کیفیت همچنان بر کمیت غلبه می کند.

بهترین استراتژی های ایجاد لینک

  • از صفحات منابع استفاده کنید
  • لینک شکسته
  • استخراج بک لینک.
  • احیای پیوند.
  • ادعای ذکر نامربوط
    بهینه سازی سایت3

    بهینه سازی سایت3

5 دلیل برای بهینه سازی سایت خود

  1. وب سایت خود را برای مخاطبان خاص خود مفید کنید

بهینه سازی سایت : برخی اوقات بازاریابان احساس می کنند با گوگل در تضاد هستند. به عنوان مثال موتورهای جستجو نمی توانند بهترین محتوای خود را رتبه بندی کنند ، یا پس از به روزرسانی الگوریتمی ، شاهد کاهش شدید ترافیک هستند. اما در واقعیت ، اهداف شما و Google یکسان هستند:

  • بهترین محتوای ممکن را برای مخاطبان خود ارائه دهید
  • تجربه کاربری وب سایت مثبت ایجاد کنید
  • اولویت بندی محتوایی که ارزش قابل توجهی را ارائه می دهد

شما فقط به طرق مختلف به آن می پردازید. گوگل میلیون ها وب سایت را تجزیه و تحلیل می کند ، در حالی که شما رفتارهای مخاطبان خاص خود را تجزیه و تحلیل می کنید. آگاهی از نحوه بهینه سازی سایت برای SEO و تبدیل به طور همزمان ، هر دوی این اهداف را پیش می برد و رابطه بهتری بین سایت شما و موتورهای جستجو ایجاد می کند.

  1. ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید

یک تجارت متوسط ​​حدود 1 درصد از کل درآمد خود را صرف تبلیغات می کند. اگر کسب و کار شما سالانه 1 میلیون دلار افزایش می یابد ، ممکن است 10 هزار دلار برای تبلیغات هزینه کنید. اگرچه ممکن است این درصد کمی به نظر برسد ، اما جمع می شود. برخی از صنایع مانند خرده فروشی هزینه های قابل توجهی برای تبلیغات هزینه می کنند.

اما جذب ترافیک ارگانیک از طریق SEO رایگان است. برای توسعه و تبلیغ محتوا باید هزینه پرداخت کنید ، اما این هزینه به اندازه پرداخت به ازای کلیک نیست.

وقتی نرخ نزدیک بین جستجوگرانی را که از طریق جستجوی ارگانیک به سایت شما می آیند و کسانی که از طریق تبلیغات پولی می آیند مقایسه می کنید ، نتایج گویا است. جستجوی ارگانیک تقریباً 15 درصد بسته می شود ، در حالی که جستجوی پولی کمتر از 2 درصد است.

  1. از ترافیک موجود استفاده کنید

بهینه سازی سایت : وقتی مردم از وب سایت شما دیدن می کنند ، شما نمی خواهید آنها دور هم جمع شوند و آنجا را ترک کنند. در عوض ، شما می خواهید تاثیری ماندگار بگذارید و آنها را تشویق به بازگشت کنید. یادگیری نحوه بهینه سازی سایت خود برای تبدیل نیاز به درک تجربه کاربر دارد. دریابید که چگونه بازدیدکنندگان در سایت شما حرکت می کنند ، آیا آنها صفحه را پایین می آورند و هر چند وقت یکبار بر روی فراخوان های شما (CTA) کلیک می کنند. استفاده از ترافیک موجود به بهبود نرخ تبدیل شما کمک می کند زیرا درصد بالاتری از ترافیک ارگانیک شما تبدیل می شود. شما می دانید که مخاطبان شما به چه پیشنهادی پاسخ خواهند داد و چگونه می توانند آن را به شیوه ای جذاب به آنها ارائه دهند.

  1. وب سایت خود را مجبور به کار بیشتر کنید

بهینه سازی سایت : هر کسی می تواند یک وب سایت ایجاد کند – حتی یک وب سایت زیبا – اما تعداد بسیار کمی می توانند یک وب سایت ایجاد کنند که به طور قابل اعتماد تبدیل ایجاد کند. به هر حال ، میانگین نرخ تبدیل در همه صنایع کمتر از 2.5 درصد است. شما می خواهید مخاطبان شما با نرخ های بسیار بیشتری تبدیل شوند. برای این کار ، باید مخاطبان خود را از نزدیک مطالعه کنید و آنچه را که آنها نیاز دارند و انتظار دارند به آنها ارائه دهید. اگر تحقیقات را انجام داده اید و داده ها را در سایت خود اعمال کرده اید ، می توانید انتظار افزایش نرخ تبدیل را داشته باشید. افرادی که از سایت شما بازدید می کنند به سرعت آنچه را که نیاز دارند پیدا می کنند و از برند شما برای ارائه آن قدردانی می کنند.

  1. آنچه را که مخاطب می خواهد و انتظار دارد به مخاطب خود بدهد

اگر انتظارات مخاطبان خود را برآورده کنید و به آنها کمک کنید خواسته های خود را بیابند ، مشتری خود را تامین خواهید کرد.

بهینه سازی سایت4

بهینه سازی سایت4

نتیجه

بهینه سازی سایت در اصل می تواند برای افزایش درآمد شما ، یک نقش کلیدی و مهم را بازی کند. به همین دلیل بهتر است از بهینه سازی سایت استفاده کنید تا سایت خود را ارتقاء دهید. برای مشاوره و سفارش سئو سایت می توانید با مشاوران ما در افرند وب در تماس باشید.
منبع : افرند وب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.