خدمات طراحی سایت

طراحی سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر‌ ( سئو سایت )

خدمات طراحی سایت

۳ بازديد

 خدمات طراحی سایت؛ وجود یک سایت برای هر کسب و کاری یکی از اصلی ترین و ضروری ترین اقدامات برای توسعه و پیشرفت در آن کسب و کار است. شما نیز اگر کسب و کاری دارید و به فکر توسعه و گسترش فروش خود و افزایش درآمدتان هستید، باید طراحی سایت را جدی بگیرید و به مزایای وجود سایت و خدمات طراحی سایت توجه داشته باشید. آن چه در این مقاله می خوانید:

  • منظور از خدمات طراحی سایت چیست؟
  • ضرورت وجود یک سایت
  • مراحل خدمات طراحی سایت
  • طراحی سایت اختصاصی
  • طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوای آماده
  • سفارش خدمات طراحی سایت
  • هزینه خدمات طراحی سایت

منظور از خدمات طراحی سایت چیست؟

خدمات طراحی سایت، شامل مجموعه ای از اقدامات و برنامه ریزی هاست که طی اهدافی مشخص یک سایت را بنا به درخواست و هدف شما طراحی و ایجاد می کند. این خدمات شامل طراحی سایت از صفر تا صد بوده که فرآیندهایی نظیر طراحی گرافیک و قالب سایت، کدنویسی و برنامه نویسی، ثبت هاست و دامنه، سئوی سایت و حتی پشتیبانی سایت و … می باشد. برای داشتن یک سایت با تمام ویژگی ها و امکانات مورد نیاز شما، نیازمند یک تیم یا مجموعه با سابقه و دارای تجربه هستید.

خدمات طراحی سایت

خدمات طراحی سایت

ضرورت وجود یک سایت

ممکن است شما یک فروشگاه یا یک مغازه دارید ولی سود و درآمد آن قابل توجه نیست و شما را راضی نمی کند. برای این که فروش شما بیشتر شود و شما به درآمد خوبی برسید و اصطلاحا کسب و کار خود را توسعه دهید، نیاز به ایجاد یک سایت دارید، همچنین با توجه به این که اکثر فروشنده ها و صاحبان کارها، برای حرفه خود سایت ایجاد می کنند و همکاران شما نیز از این دسته مستثنی نبوده و برای خود سایت ایجاد کرده و به رقابت با یکدیگر می پردازند، شما نیز برای اینکه از همکاران خود عقب نمانید و با آن ها رقابت کنید، نیاز به خدمات طراحی سایت دارید.

مراحل خدمات طراحی سایت

برای خدمات طراحی سایت، تعدادی متخصص برای طراحی گرافیک سایت، قالب سایت، کدنویسی، برنامه نویسی، تولید محتوا، سئوی سایت و … با یکدیگر همکاری می کنند تا یک سایتی را کاملا مطابق با درخواست کارفرما طراحی کنند. ممکن است درخواست طراحی سایت را به صورت اختصاصی بخواهید و یا طراحی با قالب های آماده را ترجیح دهید. در ادامه با هر یک از این روش های طراحی سایت آشنا شده و همچنین سایر خدمات طراحی سایت را در ادامه مطالعه می کنید.

طراحی سایت اختصاصی

منظور از طراحی سایت به روش اختصاصی این است که تیم طراح سایت‌ سایتی را طراحی می کند که فقط برای سایت شما بوده و کاملا منحصر به فرد است، یعنی قالب و گرافیک و تمام امکانات سایت بنا به سلیقه شما بوده و در هیچ سایت دیگری از قالب سایت شما استفاده نخواهد شد. طراحی سایت اختصاصی به دو بخش طراحی فرانت اند و بک اند تقسیم می شود که هر قسمت را متخصص و برنامه نویس مربوطه با استفاده از زبان های مربوط به هر بخش کدنویسی و برنامه نویسی می نماید.

طراحی فرانت اند

در طراحی فرانت اند، فرانت کار مجموعه، ساختار ظاهری سایت و قسمت هایی را که کاربر آن ها را به طور مستقیم مشاهده می کند و با آن ها سر وکار دارد را با زبان ها و کدهای تعریف شده کدنویسی می کند که البته این کدها برای کاربر قابل مشاهده نیست و کاربر فقط نتیجه نهایی را که همان ظاهر سایت است مشاهده می کند.

طراحی بک اند

در این قسمت نیز برنامه نویس بخش های مربوط به روابط بین کاربر و سرور را برنامه نویسی می کند که این قسمت برای کاربر قابل مشاهده نیست.

طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوای آماده

سیستم های مدیریت محتوای آماده، شامل قالب های آماده و از قبل طراحی شده هستند که هر شخصی می تواند برای طراحی سایت خود از آن ها استفاده کند. این قالب ها منحصر به فرد نبوده و ممکن است سایت هایدیگری را ببینید که از همان قالبی که سایت شما به وسیله آن طراحی شده است، استفاده کرده اند. از محبوب ترین این سیستم های مدیریت محتوای آماده، وردپرس می باشد. در خدمات طراحی سایت با وردپرس، شخص وردپرس کار بنا به هدف سایت شما، قالبی را انتخاب و با آن سایت شما را طراحی می کند و طبق نیاز ها و درخواست های شما افزونه های لازم را به سایت اضافه می کند.

خدمات طراحی سایت 1

خدمات طراحی سایت 1

طراحی سایت با وردپرس به صورت اختصاصی

در صورت نیاز کارفرما به استفاده از امکانات بیشتر و تخصصی تر و یا داشتن قالب اختصاصی، امکان طراحی سایت با وردپرس به صورت اختصاصی نیز وجود دارد. یعنی برای طراحی سایت از تمام امکانات وردپرس استفاده می شود ولی ظاهر سایت برای شما به صورت اختصاصی طراحی می شود و یا امکاناتی اضافه تر برای سایت شما طراحی می شود.

دامنه و هاست

احتمالا با مفهوم دامنه و هاست آشنا هستید. دامنه آدرس سایت شما بوده و هاست فضای میزبان است که به صورت 24 ساعته آنلاین بوده و اطلاعات و فایل های سایت شما را در خود ذخیره کرده و آنلاین نگه می دارد. برای ثبت دامنه و هاست نیاز است تا مبلغی را برای ثبت آن بپردازید و پس از آن نیز نیاز است تا آن ها را به صورت سالیانه یا ماهیانه تمدید نمایید. دامنه و هاست زا می توان از شرکت های ارائه دهنده دامنه و هاست تهیه کرد. ولی معمولا شرکت های طراحی سایت از جمله شرکت افرند وب، ثبت دامنه و هاست را در خدمات طراحی سایت خود ارائه می دهند.

خدمات طراحی سایت 2

خدمات طراحی سایت 2

سئو سایت

یکی از مراحل مهمی که پس از طراحی سایت باید به آن توجه داشت سئو سایت است ( البته این مرحله را می توان از خدمات طراحی سایت جدا دانست ). سئو سایت یعنی بهینه کردن سایت شما برای موتورهای جست و جو. در این مرحله اقدامات و فرآیندهایی توسط فرد سئوکاران مجموعه انجام می شود تا سایت شما مورد تایید گوگل قرار بگیرد و به سایت شما رتبه دهد و به جایگاه بالا برساند. هر چه سئو سایت اصولی تر و دقیق تر انجام شود سایت شما کم کم به رتبه های بالا خواهد رسید و این جایگاه دائمی خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با سئو، مقاله سئو را مطالعه نمایید.

تولید محتوا برای سایت

یکی از مراحل اصلی سئو سایت تولید محتواست. پس از طراحی و راه اندازی سایت، نیاز است تا سایت شما محتواهای به روز و منحصر به فرد داشته باشد تا سایت شما را در مورد توجه موتورهای جست و جو قرار دهد و هم به کاربری که وارد سایت شما شده است کمک کند ( چه در زمینه خرید، چه در زمینه اطلاع رسانی و سایر موضوعات ). پس تولید محتوا که یکی از مراحل اصلی سئو است، یکی از مهم ترین مراحل خدمات طراحی سایت به حساب می آید.

سایر اقداماتی که در سئو انجام می شوند:

  • لینک دهی دخلی و خارجی
  • بک لینک سازی
  • رپورتاژ و …

پشتیبانی سایت

یکی دیگر از خدمات طراحی سایت، پشتیبانی سایت است. با ارائه خدمات پشتیبانی، تیم یا شرکت طراح سایت، برطرف کردن هر گونه ایراد یا خطا در کدنویسی، برنامه نویسی، امکانات موجود در سایت، طراحی های های گرافیکی و یا هر نوع ایرادی که به وجود می آید را بر عهده می گیرد.

خدمات طراحی سایت 3

خدمات طراحی سایت 3

به روز نگه داشتن سایت

به روز رسانی محتوای موجود در سایت از دیگر خدماتی است که شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی سایت دارند. به روز رسانی مداوم سایت برای به روز کردن اطلاعات مربوط به سایت اعم از موجودی محصولات، قیمت اجناس و … ، همچنین به روز رسانی برای سئو سات، نیاز به زمان کافی و همچنین اشنایی با سئو و تجربه دارد. ممکن است شما فرصت کافی برای به روز رسانی سایت خود را ندارید و یا سئو تخصصی نیز در کنار به روزرسانی سایت برای شما اهمیت دارد، در این صورت شرکتی که خدمات به روز رسانی سایت را ارائه می دهد، سایت تان را به روز نگه خواهد داشت.

سفارش خدمات طراحی سایت

برای سفارش خدمات طراحی سایت، ابتدا باید به دنبال یک تیم طراحی سایت باشید که تمام امکانات خدمات طراحی سایت را ارائه دهد، امکان مشاوره رایگان داشته باشد تا بتوانید سوابق شرکت یا تیم موردنظر را بررسی نمایید و اطمینان یابید که تجربه کافی در زمینه خدمات طراحی سایت داردو همچنین با قیمت خدمات طراحی و نحوه ارائه خدمات طراحی سایت قبل از سفارش خدمات طراحی سایت خود، مطمئن شوید که سایت شما را مطابق با ویژگی ها و امکاناتی که شما می خواهید طراحی می کند و سایت شما را در موعد مقرر تحویل می دهد.

  • بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که طی یک قرارداد و ارائه یک ضمانت معتبر، ارائه طراحی سایت، سئو سایت و یا خدمات دیگر را تضمین کند.

هزینه خدمات طراحی سایت

با توجه به مطالب گفته شده در مورد هزینه دقیق خدمات طراحی سایت نمی توان قیمتی قطعی را گفت. خدمات طراحی سایت مراحلی و بخش هایی دارد که هر بخش هزینه ای را شامل می شود که در صورت عدم نیاز کارفرما، هزینه مربوط به آن بخش از هزینه کل خدمات طراحی سایت کسر می گردد. مثلا ممکن است شما دامنه و هاست خود را از یک شرکتی دیگر تهیه کرده باشید و یا برای سئو سایت خود یک سئو کار استخدام کرده باشید و خدمات سئو و به روزرسانی سایت را از شرکت طراح سایت نمی خواهید، در این صورت هزینه های مربوط به این بخش را پرداخت نخواهید کرد.

خدمات طراحی سایت 4

خدمات طراحی سایت 4

مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت طراحی سایت

مهم ترین عامل  دیگر که در هزینه خدمات طراحی سایت تاثیر می گذارد، روش طراحی سایت است که به صورت اختصاصی باشد یا با استفاده از قالب های آماده. بدیهی است با توجه به زمان بر بودن و نیاز به تخصص و همکاری تعداد افراد بیشتری برای طراحی سایت به صورت اختصاصی، هزینه این روش نیز نسبت به طراحی با وردپرس بالاتر خواهد بود. از سایر عواملی که در هزینه خدمات طراحی سایت تاثیر خواهند داشت می توان موارد زیر را نام برد:

  • طراحی ریسپانسیو
  • سرعت بالا
  • امکانات و قابلیت ها وافزونه هایی که نصب می شوند
  • چند زبانه بودن سایت
  • امنیت سایت

سخن آخر

در این مقاله با خدمات طراحی سایت در یک شرکت آشنا شدید. دریافتید که برای طراحی یک سایت بهتر است که به یک تیم و یک شرکت اعتماد کنید تا هم در هزینه های خود صرفه جویی کرده و هم از آخر کار خود مطمئن باشید. شرکت افرند وب یکی از شرکت هایی ست که مجموعه ای از یک تیم قوی و با تجربه را در زمینه خدمات طراحی سایت و سئو را دارد. برای دریافت مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات طراحی سایت می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع: گروه مطالعاتی افرند وب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.