طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر‌ ( سئو سایت )

طراحی سایت فروشگاهی

۴ بازديد

طراحی سایت فروشگاهی: چشم انداز تجارت الکترونیک در 5 سال گذشته بسیار تغییر کرده است. اولاً، تعداد تراکنش‌های آنلاین افزایش یافته است – فروش خرده‌فروشی تجارت الکترونیک در سراسر جهان از 1.3 تریلیون دلار در سال 2014 به 4.1 تریلیون دلار در سال 2019 افزایش یافته است. مطمئنا در این منظره شلوغ، شما نمی خواهید عقب بیفتید.

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

ضرورت طراحی سایت فروشگاهی

شما تصمیم گرفته اید که یک تجارت الکترونیک جدید راه اندازی کنید. احساس ترس با هیجانی عجیب در دل دارید. شما محصولات فوق العاده ای دارید، با قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه، حتی شروع به کار روی یک وب‌سایت کاملاً جدید کرده اید تا کالاهای خود را به نمایش بگذارید و شروع به فروش آنلاین کنید. به نظر می رسد هیچ چیز بین شما و موفقیت فوری که برای خودتان تصور می کنید وجود ندارد، درست است؟

  • واقعیت به این سادگی نیست. قدم بعدی پس از داشتن محصول فوق العاده، طراحی سایت فروشگاهی (نه یک سایت معمولی) است. امری که در صورتی که اصولی انجام نشود، منجر به شکست شما می شود. آنچه شما از وب سایت تجارت الکترونیک خود می خواهید جذب مشتریان است. و طراحی بخش مهمی از موفقیت در این کار است.

تعامل کاربر

یک سایت فروشگاهی عمدتاً برای خرید مشتریان ساخته شده است. برای افزایش فروش، وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری) مناسبی داشته باشد به عبارت دیگر ویژگی های بصری مناسبی برای استفاده آسان کاربر به کار بگیرد. برای رسیدن به تعامل کاربر در سطح بعدی، چند مفهوم وجود دارد که باید همیشه در هنگام طراحی وب سایت خود در نظر داشته باشید.

سادگی:

کاربری که برای اولین بار وارد وب سایت شما می شود هرگز نباید از خود بپرسد: “خوب، مرحله بعدی چیست؟” یک رابط کاربری سردرگم کننده بدترین دشمن شما در به نتیجه رسیدن وب سایت فروشگاهی است. بعداً خواهیم دید که چگونه می توانید هر مرحله از تجربه خرید را برای مشتریان لذت بخش تر کنید.

انسجام و هماهنگی:

شما می خواهید طراحی شما با آنچه می فروشید در ظاهر و احساس کلی منسجم و هماهنگ باشد. اگر این کار را به درستی انجام بدهید، شانس تعامل با مخاطبانی که به دنبال نوع محصولاتی هستند که شما ارائه می دهید، بیشتر است.

به دو تصویر زیر از یک وب سایت دقت کنید:

رنگ ها، تصاویر، فونت ها، همه چیز باید مطابقت داشته باشد. برای اینکه بتوانید به این امر تحقق بخشید، نه تنها باید ابتدا محصول خود را بشناسید، بلکه باید مخاطبان هدف خود را نیز بشناسید. اگر مشتری شما شخصی باشد که به دنبال خرید یک ماشین لوکس تیره می گردد. در تصویر اول او با حمله رنگ های روشن به خود مواجه می شود. عاملی که روی احساس مشتری تاثیر منفی می گذارد و در کسری از ثانیه از وب سایت فروشگاهی شما خارج می شود در صورتی که در تصویر دوم، تعادل فوق العاده ای بین رنگ و لعاب وب سایت با محصول وجود دارد.

طراحی سایت فروشگاهی1

طراحی سایت فروشگاهی1

قابل اعتماد بودن

وب سایت باید اعتماد را به مشتریان بالقوه القا کند. بهترین طراحی سایت فروشگاهی می تواند فوراً اکثر شک و تردیدهایی که کاربر ممکن است در هنگام رسیدن به فرآیند پرداخت داشته باشد را از بین ببرد. خود را به جای مشتریان خود قرار دهید: آیا اطلاعات شخصی و پرداختی خود را به یک وب سایت درب و داغون با گرافیک و کیفیتی افتضاح می دهید؟ احتمالا نه.

  • شفافیت: به سرعت، تازه واردان به کسب و کار شما می خواهند بدانند شما کی هستید و چگونه کار می کنید. اطمینان حاصل کنید که مشتری می تواند اطلاعات تماس و خط مشی های مربوط به حمل و نقل و بازگشت کالا را به راحتی پیدا کند.

ریسپانسیو بودن

طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه ای انجام شود که در نمایشگر های مختلف به راحتی قابل نمایش و قابل استفاده باشد. اکثر مشتریان شما قرار است با گوشی هوشمند به وب سایت شما مراجعه کنند. در اینجا مناسب می دانم به آمار جالبی اشاره کنم: 79 درصد از دارندگان گوشی های هوشمند در سال 2018 از آن برای خرید آنلاین استفاده کرده اند.

  • 40 درصد از کل خریدهای تجارت الکترونیک در تعطیلات 2018 از طریق دستگاه تلفن همراه انجام شده است. 80 درصد از خریداران از گوشی هوشمند داخل یک فروشگاه فیزیکی برای جستجوی نظرات محصول یا مقایسه قیمت ها استفاده کرده اند. بنابراین بله، مردم زیاد از طریق تلفن های خود خرید می کنند.

ادامه ریسپانسیو

که به خودی خود دلیلی عالی برای ساخت یک UX خرید سازگار با موبایل و ریسپانسیو کردن وب سایت است. همچنین باید بدانید که یک وب‌سایت واکنش‌گرا یکی از سیگنال‌های اصلی رتبه‌بندی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (seo) است، زیرا گوگل ایندکس‌سازی اول موبایل را راه‌اندازی کرده است. سئو چیزی نیست که در هنگام جذب مشتری نادیده گرفته شود، بنابراین ریسپانسیو کردن برای هر طراحی سایت فروشگاهی موفقی الزامی است.

بهینه سازی قیف فروش

طراحی سایت فروشگاهی عالی باید به شما این امکان را بدهد که مشتری جدیدی را که هیچ چیزی در مورد شما نمی داند، تا خرید محصول همراهی کنید. با بررسی چند نمونه سایت فروشگاهی، می توان یک جمع بندی از زیرساخت یک فروشگاه آنلاین بدست آورد که در تصویر زیر مشاهده می کنید:

  • هر مرحله جدید، مشتری شما را به هدف نهایی نزدیک تر می کند، که در این مورد نشان دهنده خرید یک کالا است. هدف شما به عنوان طراح وب سایت، کاهش موانع روانی بین هر یک از این مراحل تا حد امکان است. شما می خواهید عبور یک کاربر را از یک مرحله به مرحله بعد آسان کنید. من این مراحل را با نیازهای طراحی که باید برای هر یک از این صفحات در نظر بگیرید، تقسیم می کنم.

نکاتی برای طراحی سایت فروشگاهی

مهم است که به خاطر داشته باشید که راه واحدی برای ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک عالی وجود ندارد. آنچه در زیر می آید توصیه ها و چیزهایی است که باید در آن ظاهر شود. شما می توانید این عناصر را هر طور که می خواهید بگنجانید. سعی کنید در راه ایجاد یک تجربه منحصر به فرد که متناسب با برند شماست، خلاق باشید. برخی از عناصر زیر به این بستگی دارد که آیا شما یک محصول واحد را در مقابل چندین محصول می فروشید یا خیر. بدیهی است که معماری ها در هر دو مورد دقیقاً یکسان نیستند.

  • سایتی با هزاران صفحه نسبت به سایتی که فقط چند صفحه دارد، سیستم‌های بسیار متفاوتی دارد تا همه چیز را منظم نگه دارد. با این حال، در اینجا چند مفهوم وجود دارد که برای فروشگاه های آنلاین با هر اندازه ای کاربرد دارند. برخی از عناصر از هر طراحی سایت فروشگاهی انتظار می رود. برخی از این موارد به ناوبری کلی کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که بازگشت به خرید آسان است، بدون توجه به این که در کجای سایت هستید.

نوار ناوبری

ناوبری بصری اولین قدم برای یک تجربه خرید دلپذیر است. به یاد داشته باشید که همه چیز در مورد یافتن آسان محصولات و داشتن اطلاعات لازم در هر زمان است.

منوها:

بسته به انواع مختلف محصولاتی که می فروشید، از فهرست های کشویی با آیتم های زیر منو استفاده کنید. برای وضوح، از عبارات کلی برای تقسیم بندی اقلام محصول استفاده کنید.

نوار جستجوی برجسته در هر صفحه قابل مشاهده است:

فقط در صورتی که سایت شما محصولات زیادی داشته باشد، نوار جستجو یک مورد ضروری است. در غیر این صورت، فقط نویز است. اما در صورت امکان، به کاربران کمک می کند تا دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند، سریعتر بیابند. آنها باید بتوانند بر اساس دسته بندی محصولات و همچنین محصولات خاص جستجوی خود را انجام دهند.

نماد سبد خرید:

این آیکون نه تنها باید از هر صفحه در سایت شما در دسترس باشد، بلکه این نماد باید نشان دهد که در هر زمان چند مورد اضافه شده است. با کلیک بر روی نماد، کاربران می توانند به سبد خرید بازگردند و به تسویه حساب دسترسی پیدا کنند. برای یک وب‌سایت تک محصولی، ممکن است بخواهید دعوت به اقدام خود را در هر صفحه یا حداقل در بیشتر آنها تکرار کنید.

طراحی سایت فروشگاهی11

طراحی سایت فروشگاهی11

ایجاد اعتماد به نفس

نشان دادن لوگوهای شناخته شده و قابل اعتماد: اگر وب سایت شما محصولات نام های تجاری بزرگی را می فروشد، باید آن را در هر کجا که ممکن است نشان دهید. این لوگوها به دلیل وابستگی به رهبران صنعت به کسب و کار شما اعتبار می بخشد. همچنین یک سیگنال تعامل کاربر مهم را که قبلاً به آن اشاره کردم را راه اندازی می کند: اعتماد.

کامنت مشتری:

این رفتار یک ویژگی انسانی است که به دنبال اثبات اجتماعی باشد. این یک مفهوم قوی در تجارت الکترونیک است. لازم نیست منتظر بمانید تا یک کاربر در صفحه محصول فرود بیاید تا توصیفاتی را به او نشان دهد که خدمات شما را تحسین می کند. کامنت های مشتری را می توان در اکثر صفحات پیدا کرد، مخصوصا در پاورقی تا با محتوای اصلی تداخل پیدا نکند.

  • اطلاعات تماس: همچنین در پاورقی هر صفحه از وب سایت شما، هر گونه اطلاعات لازم برای پاسخ به نگرانی های اصلی کاربران وجود دارد. ضروری است که مشتریان احساس کنند که ارتباط با شما آسان است و شما در کانال های ارتباطی خود در دسترس هستید.

طراحی صفحه اصلی

در طراحی سایت وردپرس، صفحه اصلی، مانند ثانیه های اول یک ملاقات، اولین فرصت شما برای ایجاد یک تاثیر خوب است، بنابراین آن را هدر ندهید. این مکانی برای فروش نام تجاری خود به تازه واردان است. این بازدیدکنندگان جدید باید بتوانند در عرض چند ثانیه هسته اصلی تجارت شما را درک کنند.

طراحی صفحه لیست

کاربران معمولاً از طریق نوار جستجو یا با انتخاب دسته بندی محصول به صفحه فهرست (یا کاتالوگ) محصولات می رسند. طراحی باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند به لیستی از دیگر محصولات مشابه به محصول مدنظر خود دسترسی داشته باشد. البته، اگر فقط چند محصول را می فروشید، ممکن است نیازی به تقسیم آنها به دسته ها نباشد. در این صورت، صفحه فهرست شامل تمام اقلامی است که می فروشید. طراحی سایت فروشگاهی

طراحی صفحه محصول

همه چیز خیلی خوب پیش می رود؛ شما مشتریان بالقوه را تا صفحه یک محصول مجزا هدایت کرده اید. دکمه خرید همانجاست، در چهره آنها، فروش بسیار نزدیک است… در عین حال خیلی دور. بسیاری از چیزها هنوز هم می توانند در اینجا اشتباه پیش بروند. اینجاست که سخت ترین مانع روانی برای غلبه بر آن ظاهر می شود؛ خرید محصولی که نمی توانید آن را به صورت فیزیکی ببینید، لمس کنید یا امتحان کنید.

طراحی سایت فروشگاهی111

طراحی سایت فروشگاهی111

برای سهولت عبور به مرحله بعدی، این صفحه باید تا حد امکان به یک تجربه خرید واقعی نزدیک باشد. این به این معنی است که عکس‌ها، توضیحات و مشخصات باید به اندازه کافی دقیق باشند تا مشتری مطمئن باشد که پول خود را واقعا برای کالایی که می خواهد و مدنظرش است (از نظر سایز و رنگ و …) می پردازد.

طراحی سبد خرید و پرداخت

اکنون به آن هدفی نزدیک می شویم که برای به دست آوردن آن بسیار تلاش کرده اید. تنها چیزی که می تواند بین یک سفارش تکمیل شده و یک سبد خرید رها شده تفاوت ایجاد کند یک فرآیند پرداخت است. فرآیند پرداخت باید به گونه ای باشد که باز کردن سبد خرید باعث ایجاد وقفه در خرید نشود. نگاهی سریع به محتوای سبد خرید باید آسان باشد و در صورت نیاز دوباره به خرید برگشت. اگر محصولاتی در سبد خرید وجود دارد کاربران باید به سرعت عناصری مانند موجودی محصول، قیمت تک تک کالاهای سبد، قیمت کل و … را ببینند.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

هزینه طراحی سایت فروشگاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از سطح تخصص شرکت طراح گرفته تا سایز وب سایتی که شما خواهان پیاده سازی آن هستید. اما به طور کلی، طراحی وب سایت هایی که از قالب آماده و سیستم های مدیریت محتوایی مثل وردپرس استفاده می شود، هزینه بسیار کمتری نسبت به وب سایت هایی که تمامی عناصر آن کدنویسی می شود دارند. این بستگی به نیاز و نوع کسب و کار و میزان ترافیک تخمینی شما دارد.

شرکت طراحی سایت فروشگاهی

شرکت افرند وب با چندین سال تجربه در حوزه طراحی سایت فروشگاهی و سئو سایت آن و با تیمی متخصص، آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما در ایجاد کسب و کارآنلاین تان است. شما می توانید برای پیدا کردن ایده برای طراحی سایت فروشگاهی از همکاران ما مشاوره بگیرید.

منبع: افرند وب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.