بهینه سازی وب سایت

طراحی سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر‌ ( سئو سایت )

بهینه سازی وب سایت

۴ بازديد

بهینه سازی وب سایت؛ بهینه سازی وب سایت پس از طراحی سایت، اهمیت ویژه ای در حوزه دیجیتال مارکتینگ دارد. اگر در مورد بهینه سازی وب سایت اطلاعاتی ندارید و یا قصد سفارش بهینه سازی وب سایت دارید ولی با این کار آشنایی ندارید و نمی دانید باید به چه کسی و یا چه شرکتی اعتماد کنید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا با بهینه سازی سایت و یا سئوی سایت آشنا شوید.
آن چه در این مقاله می خوانید:

  • بهینه سازی وب سایت چیست؟
  • هدف از بهینه سازی وب سایت چیست؟
  • چرا بهینه سازی وب سایت مهم و ضروری است؟
  • نحوه عملکرد موتورهای جست و جو
  • مراحل سئو سایت
  • تکنیک های سئو
  • سئو در دیجیتال مارکتینگ
  • تحلیل رقبا در سئو
  • مدت زمان موردنیاز برای رسیدن سایت به رتبه های برتر

بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت چیست؟

بهینه سازی وب سایت یا سئوی وب سایت ( SEO مخفف عبارت Search Engine Optimizetion )، اقداماتی است که به منظور ارتقاء سایت و بالا بردن رتبه سایت شما، انجام می شود. زمانی که سایت شما بهینه باشد یعنی سئوی آن به صورت اصولی و صحیح انجام شده باشد، هنگامی که کاربر یک کلمه یا عبارتی را در سایت جست و جو می کند، سایت شما در ابتدای نتایج جست و جو به کاربر نمایش داده می شود. و معمولا ترجیح کاربر بر این است تا وارد لینک های نمایش داده در صفحه اول نتایج، شود.

هدف از بهینه سازی وب سایت چیست؟

هدف کلی از بهینه سازی وب سایت، نمایش داده شدن سایت به مخاطبان و کاربران است که در ادامه منجر به افزایش بازدید کنندگان از سایت و افزایش مشتری ها و بالا رفتن درآمد شما می شود. سئوی وب سایت به شما کمک می کند تا در حرفه و کسب و کار خود تبدیل به یک برند شده و اعتبار و اعتماد کاربران را به دست آورید و فروش تان افزایش یابد.

چرا بهینه سازی وب سایت مهم و ضروری است؟

  • همان طور که گفته شد بهینه سازی سایت در درجه اول برای افزایش مشتری و درآمد، اهمیت زیادی دارد. در واقع زمانی که شما برای طراحی سایت هزینه می کنید ولی برای سئوی آن حاضر به پرداخت مبلغی نیستید، مانند آن است که برای خود فروشگاهی ایجاد کنید ولی هیچ تلاشی برای شناساندن و معرفی فروشگاه خود و آدرس فروشگاه خود نکنید، در این صورت طبیعی است که تعداد افراد محدودی فروشگاه شما را بشناسند و از فروشگاه شما خرید کنند. پس برای معرفی سایت خود نیاز به سئو و بهینه سازی وب سایت خود دارید.
  • همچنین ضرروت دیگری که انجام سئوی سایت دارد، رقابت با همکاران و سایر کسب و کارهاست. شما برای جا نماندن از رقبای خود به بهینه سازی وب سایت تان نیاز دارید. در ادامه مطالب، اهمیت این موضوع را در حوزه دیجیتال مارکتینگ یشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه عملکرد موتورهای جست و جو

موتورهای جست و جو که معروف ترین و پر استفاده ترین آن ها گوگل است، توسط ربات هایی که دارد داخل محتوای سایت شما خزش می کند و با بررسی صفحات سایت های دیگر و جمع آوری اطلاعات از سایت ها، تمام مطالب و اطلاعات سایت ها را ایندکس یا فهرست بندی می کند و هنگام جست و جوی کاربر سایت هایی را که متناسب تر با کلمه کلیدی سرچ شده هستند، بر اساس محتوای ایندکس شده، بنا به الویت و ارتباط موضوع سرچ شده، رتبه بندی کرده و به کاربر نمایش می دهد.

بهینه سازی وب سایت 1

بهینه سازی وب سایت 1

مراحل سئو سایت

بهینه سازی وب سایت مراحل مختلفی دارد که برای راحتی در انجام این اقدامات، آن ها را به دسته های سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال دسته بندی کرده اند. در زیر در مورد هر بخش و مراحل و اقداماتی که در آن مرحله انجام می شود، صحبت می کنیم.

سئو داخلی

سئو داخلی شامل اقداماتی است که سایت شما را به موتورهای جست و جو معرفی می کند و کمک می کند تا موتور جست و جو سایت شما را درک کند و هدف سایت شما را شناسایی کند تا در نتیجه بتواند سایت شما را در صورت مرتبط بودن با عبارت جست و جو شده ی کاربر، به وی نمایش دهد. اقدامات سئو داخلی :

  • تولید محتوا: تولید محتوا شامل محتواهای متنی، تصویری، پادکست، ویدئو و … می شود. تولید محتواهای متنی مثل مقالات، اهمیت زیادی در سئو داخلی دارند، محتواهایی که تولید می شوند باید محصر به فرد بوده و کپی شده از سایتی دیگر نباشد، باید واضح و کامل باشند و همچنین قوانین و اصول دیگری دارند که همگی باید رعایت شوند تا مورد تایید گوگل قرار گیرند.
  • کلمات کلیدی: کلمه کلیدی شامل یک کلمه یا عبارت خلاصه و کوتاه شده از محتوا است که کاربران آن عبارت را جست و جو می کنند.
  • عنوان صفحه: عنوان صفحه یا همان عنوان مقاله، یکی از موارد مهم در سئو داخلی است که باید طوری انتخاب شود که شامل کلمه کلیدی باشد.
  • تگ H: تگ های H از H1 تا H6، وجود دارند که H1 عنوان یا سرفصل اصلی است که می تواند همان کلمه کلیدی باشد. سایر تگ ها نیز عبارات مترادف با کلمه کلید هستند.
  • لینک سازی های داخلی و خارجی: این بخش نیزمربوط به لینک دهی به کلمات کلیدی ومنابع و …  می شود.

سئو خارجی

سئو خارجی نیز شامل اقداماتی است که در بیرون از سایت و برای رتبه بندی سایت انجام می شود. از اقداماتی که در سئو خارجی انجام می شود، ایجاد پیوندها و بک لینک هایی است، که طی اقداماتی برای افزایش بازدید سایت اقدام به دریافت بک لینک می کنند.

سئو تکنیکال

در بخش سئو تکنیکال نیز سعی بر این است تا اختلال و مشکلات مربوط به ساختار و یا برنامه نویسی سایت رفع شود. برخی از پارامتر هایی که سئو تکنیکال به‌ آن ها توجه دارد، عبارت اند از: استفاده درست از آدرس ها، لینک های داخلی، سرعت لود شدن صفحات، افزایش ترافیک ارگانیک و … .

بهینه سازی وب سایت 2

بهینه سازی وب سایت 2

تکنیک های سئو

سئو و بهینه سازی وب سایت تکنیک ها و ابزار هایی دارد. در حالت کلی این تکنیک ها به سه دسته سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری تقسیم می شود. در ادامه مطلب به معرفی این تکنیک ها می پردازیم:

سئو کلاه سفید

در تکنیک سئو سفید، سئو کار تلاش می کند تا تمام اقدامات را طبق اصول و قوانین گوگل پیش ببرد. تا مورد جریمه گوگل قرار نگیرد و سایت را به روش های اصولی و به طور طبیعی به رتبه های اول نتایج گوگل می رساند. استفاده مداوم از این تکنیک رتبه و جایگاه سایت شما را برای همیشه حفظ می کند.

سئو کلاه سیاه

این تکنیک برای بالا بردن رتبه سایت در کم ترین زمان، استفاده می شود. معمولا اقدامات انجام شده در این تکنیک برخلاف قوانین گوگل است و جایگاه کسب شده موقتی بوده و به محض شناسایی شدن توسط گوگل، جریمه خواهد شد و احتمال پنالتی شدن سایت و درنتیجه منجر به هدر رفتن تمام تلاش ها و هزینه های شما خواهد شد.

سئو کلاه خاکستری

این تکنیک ما بین تکنیک های کلاه سفید و کلاه سیاه است، در این روش نیز قواعد گوگل زیرپا گذاشته می شود ولی این کار جوری نیست که گوگل متوجه این اقدامات شود. این روش در مقایسه با روش کلاه سیاه ریسک کمتری دارد و احتمال شناسایی توسط گوگل کم تر خواهد شد. در صورت استفاده صحیح از تکنیک ها، رتبه سایت و درنتیجه بازدید از سایت افزایش می یابد.

مهم:

  • پس در انتخاب سئو کار خود دقت کنید تا با تکنیک های درست سایت شما را سئو کند و با تکنیک کلاه سیاه موجب پنالتی شدن سایت شما نشود.

بهینه سازی وب سایت 3

بهینه سازی وب سایت 3

سئو در دیجیتال مارکتینگ

با توسعه بازارهای آنلاین و افزایش چشمگیر سایت های خرید و فروش اینترنتی، بهینه سازی وب سایت نیز در حوزه دیجیتال مارکتینگ به منظور رقابت بین سایت ها، ضرورت زیادی پیدا کرده است. با توجه به اهمیت بالای سئو در دیجیتال مارکتینگ بهتر است در صورت عدم آشنایی با سئو و بهینه سازی وب سایت، از انجام آن توسط خودتان اجتناب کنید تا سایت خود را با مشکل مواجه نکنید. بهتر است این کار را به سئو کاران و شرکت های طراحی سایت و سئو، بسپارید. اگر پیشی گرفتن از رقیبان برای تان مهم است و می خواهید در صفحه اول گوگل دیده شوید، بهینه سازی وب سایت را نادیده نگیرید.

تحلیل رقبا در سئو

برای این که از رقبای خود عقب نمانید، و پا به پای آن ها پیش بروید و حتی از آن ها سبقت بگیرید، لازم است تا به تحلیل سایت های رقیبان و کلمه های کلیدی که استفاده می کنند، بپردازید تا بتوانید پس از آنالیز سایت آن ها به پیشرفت سایت خود کمک نمایید. برای تحلیل و آنالیز رقبا و کلمات کلیدی سایت ها و ابزارهایی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. از معروف ترین این ابزارها Ahrefs و Semrush را می توان نام برد.

مدت زمان موردنیاز برای رسیدن سایت به رتبه های برتر

رسیدن به رتبه های اول سایت زمان بر بوده و نیاز به سئو و بهینه سازی وب سایت به صورت اصولی و مدوام، است تا سایت شما به جایگاه و رتبه بالا برسد. برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در حدود 6 الی 12 ماه زمان نیاز است تا سایت خود را در صفحات اول ببینید. عواملی که این بازه زمانی را تعیین می کنند، یعنی در بهینه سازی وب سایت تاثیر دارند، عبارتند از: اعتبار سایت، ساختار سایت، بودجه که در نظر گرفته اید، میزان سختی کلمه ها و … .

  • بهتر است برای رسیدن به این نتیجه در انتخاب تیم سئوی خود دقت کنید و مطمئن شوید که تکنیک های درست و صحیح را برای ارتقاء سایت شما به کار می گیرند و شما را به نتیجه دلخواه می رسانند.

 

بهینه سازی وب سایت 4

سخن آخر

در این مقاله با بهینه سازی وب سایت یا همان سئوی سایت آشنا شدید. اگر سایت شما در رتبه های پایین است و جایگاهی در گوگل ندارد، بهتر است همین الان اقدام به بهینه سازی وب سایت خود کنید تا هزینه های خود برای طراحی سایت را به هدر نداده باشید. تیم افرند وب آماده ارائه خدمات در زمینه سایت و سئوی سایت شماست. برای سفارش بهینه سازی وب سایت خود و یا دریافت مشاوره در این زمینه با کارشناسان ما در تماس باشید.

منبع:  افرندوب

بهینه سازی وب سایت 4
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.