طراحی وب سایت

طراحی سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر‌ ( سئو سایت )

طراحی وب سایت

۵ بازديد

طراحی وب سایت؛ امروزه کم تر کسی هست که با طراحی سایت و ضرورت ها و مزایای طراحی وب سایت آشنایی نداشته باشد. در این مقاله نیز ما قصد داریم به طور کلی در مورد نحوه طراحی سایت، ویژگی ها و مزایایی که که ایجاد یک سایت به همراه دارد و اینکه آیا طراحی یک سایت به تنهایی پیشرفت و توسعه کار شما را تضمین می کند یا به موارد دیگری نیز نیاز است تا شما به درآمد بالا برسید و سایر مواردی که به طراحی وب سایت مربوط می شوند را مورد بررسی قرار می دهیم. آن چه در این مقاله می خوانیم:

  • وب سایت چیست؟
  • هدف از طراحی وب سایت چیست؟
  • مزایای طراحی وب سایت
  • ضرورت طراحی وب سایت
  • رقابت با سایر کسب و کارها
  • شرایط طراحی وب سایت و تاثیر آن ها در قیمت طراحی سایت
  • سئو وب سایت

وب سایت چیست؟

یک وب سایت تشکیل شده از تعدادی صفحه است که به معرفی یک کسب وکار و یا خدمات و … می پردازد. هر شخص یا مجموعه ای، یک هدفی از طراحی سایت دارند ولی اغلب سایت ها به منظور توسعه کسب و کار و معرفی شغل یا خدمات به عموم مردم و درنتیجه افزایش درآمد می باشد.

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

هدف از طراحی وب سایت چیست؟

امروزه اکثر سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک از جمله شرکت های خدماتی، پخش مواد غذایی، شرکت های ارز دیجیتال، شرکت های برق و آب شرکت های پخش و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، فروشگاه ها از جمله فروشگاه های لوازم خانگی، فروشگاه های پروتئینی، فروشگاه های مواد غذایی و بهداشتی، فروشگاه های فروش پوشاک، فروشگاه ابزارآلات و سایر مغازه ها و کسب و کار ها مانند املاکی ها، صراف ها، آرایشگاه ها و هزاران کسب و کار دیگر همه و همه اقدام به طراحی سایت می کنند، تمامی کسب و کارهای نام برده شده و هزاران کسب و کار دیگر هر یک اهدافی از این طراحی سایت دارند.

مهمترین هدف از طراحی وب سایت

ولی هدف مشترکی که تمام این کسب و کار ها دارند و بسیار مهم است، افزایش تعداد مشتریان و فروش و درنتیجه رسیدن به در آمد بالاست. سایر اهدافی که یک صاحب کسب و کار از طراحی سایت می تواند داشته باشد، عبارتند از: شناخته شدن بیشتر بین مردم، برندسازی، جلب اعتماد مردم و جذب اعتماد آن ها و … .

مزایای طراحی وب سایت

طراحی سایت علاوه بر این که مزایای زیادی برای صاحب کسب و کار دارد، متقابلا برای مشتریان شما نیز مزایای زیادی به همراه دارد که خود این موضوع یک امتیاز مثبت برای کسب و کار شما به حساب می آید چرا که باعث رضایت کاربران و مشتریان خود شده اید، برخی از این مزایای عبارتند از:

  • امکان مقایسه قیمت محصولات، خرید از منزل و با استفاده از گوشی و در نتیجه صرفه جویی در وقت و هزینه ها
  • تحویل محصول مورد نظر در وقت مناسب و درب منزل و … .
  • کسب و کار بین مردم و آشنایی آن ها با آن کسب و کار، مقایسه کردن قیمت محصولات

ضرورت طراحی وب سایت

اگر صاحب یک فروشگاه، مغازه فروش لوازم، شرکت پخش، شرکت ارائه خدمات و … و یا اگر حتی صاحب یک مغازه کوچک هستید، برای افزایش درآمد بیشتر نیاز دارید تا شغل و حرفه خود و محصولات و خدمات قابل ارائه را به مردم معرفی کنید تا با کسب و کار و محصولات و خدمات شما آشنا شوند. به همین منظور طراحی یک وب سایت می تواند تا حد قابل توجهی، شما را در این زمینه کمک کنید. در واقع می توان گفت طراحی وب سایت یکی از ضروریات توسعه کسب و کار شما و افزایش درآمد شماست.

طراحی وب سایت 3

طراحی وب سایت 3

رقابت با سایر کسب و کارها

کافی است یک جست و جوی ساده در گوگل در مورد محصولات یا خدماتی را در کسب وکار خود دارید، دهید و تعدا بالای سایت هایی که برای شما به نمایش در می آیند را مشاهده نمایید. تمام این سایت ها صاحبان کسب و کارهایی هستند که شاید روزی انجام درآمدشان از شما نیز کم تر بود. این صاحبان کسب وکار ها یا همکاران شما و بهتر بگوییم رقیبان شما هستند که با ایجاد یک سایت و انجام سئوی صحیح سایت شان به صفحات اول گوگل رسیده اند و روزانه با جستجوی تعداد زیادی از کاربران و ورود آن ها به سایت و در نتیجه خرید آن ها به درآمد بسیار بالایی رسیده اند.

  • اکنون شما نیز می توانید با یک طراحی سایت و سئوی سایت خود به رتبه های بالاتری از رقیبان برسید. بهتر است هر چه زود تر اقدام به طراحی وب سایت نمایید، زیرا این کار زمان بر بوده و مدتی طول می کشد تا سایت شما به صفحات و رتبه های بالا برسد. همین الان نیز رقیبان زیاد دیگری در صف هستند و تلاش می کنند تا صفحه و سایت خود را به رتبه های بالا برسانند.

شرایط طراحی وب سایت و تاثیر آن ها در قیمت طراحی سایت

طراحی سایت به دو روش طراحی سایت به صورت اختصاصی و طراحی سایت با استفاده از قالب های آماده انجام می شود. همچنین طراحی سایت در دو نوع داینامیک و استاتیک طراحی می شود که هر کدام ویژگی هایی دارند. از موارد مهم دیگر تهیه هاست و دامنه می باشد که  در ادامه این موارد و همچنین هر دو روش طراحی سایت اختصاصی و با استفاده سیسیتم مدیریت محتوای آماده و نوع طراحی سایت ( استاتیک و داینامیک) بررسی می کنیم. در حالت کلی هر سایت قابلیت ها و امکاناتی از جمله ریسپانسیو بودن سایت، چند زبانه بودن سایت، بهینه سازی سایت، حجم مطالب اولیه و … را دارد که هر یک از این ها در قیمت طراحی سایت تاثیر می گذارند.

تفاوت های روش های طراحی اختصاصی و وردپرس

  • که امروزه استفاده از قالب های آماده به خصوص وردپرس، از محبوبیت بالایی بین کاربران برخوردار است و اکثر کسب و کار ها به منظور کاهش هزینه طراحی سایت و استفاده راحتی که دارد، طراحی سایت با ورد پرس را ترجیح می دهند. در وردپرس افزونه های مورد درخواست کارفرما نصب خواهند شد که هر یک از این افزونه ها در قیمت طراحی تاثیر دارند.
  • ولی قالب های آماده ی موجود منحصر به فرد نبوده و ممکن است سایت های زیادی با یک قالب مشابه ساخته شوند. پس کسب وکار های و شرکت هایی که ترجیح می دهند قالب سایت شان فقط مختص به خودشان باشد و در طراحی سایت های دیگر مشابه قالب خودشان را مشاهده نکنند. قیمت طراحی سایت به صورت اختصاصی بالاتر از از طراحی با وردپرس خواهد بود.

دلیل بالا بودن هزینه طراحی سایت به صورت اختصاصی

  • طراحی سایت به دلیل پیچیدگی بیشتر نسبت به وردپرس و همچنین نیاز به تعداد افراد و متخصص بیشتر از جمله کدنویس و برنامه نویس مجرب، طراح گرافیک و … نیاز به صرف هزینه بیشتری خواهد داشت.
  • به دلیل همین پیچیدگی ها و تخصصی بودن طراحی سایت به زمان بیشتری نیاز است.
  • امکانات خاص و بنا به درخواست کارفرما در سایت طراحی می شوند که هر یک هزینه ای دارد.

تفاوت های طراحی سایت به صورت استاتیکی و داینامیکی

  • طراحی سایت به دو نوع استاتیکی و داینامیکی انجام می شود که هر کدام ویژگی هایی دارند. در طراحی به صورت استاتیک، محتوایی که در سایت بارگذاری می شوند ثابت خواهند بود و امکان ویرایش یا حذف و … را نخواهید داشت و هر گونه تغییر در محتوا نیاز به برنامه نویسی خواهد داشت.
  • در طراحی داینامیک، تمام محتوا قابل ویرایش خواهند بود و مدیر سایت یا ادمین سایت در هر زمان می تواند مطلبی را حذف و  اضافه کند و یا اصلاح نماید. همچنین در آینده امکان توسعه سایت نیز وجود دارد و به راحتی می توان مطالب را مدیریت کرد.
طراحی وب سایت 2

طراحی وب سایت 2

دامنه

دامنه همان آدرس سایت شماست، برای دامنه یک نام که معمولا نام کسب و کار شماست را انتخاب می کنید و پس از نام دامنه یکی از پسوند های .ir، .com، و … قرار می گیرند. با پرداخت هزینه ای، دامنه برای سایت شما ثبت شده و باید در زمان های مشخص ماهانه یا سالانه اقدام به تمدید دامنه کنید تا سایت شما از دسترس خارج نشود.

هاست

هاست به یک بخش یا فضایی از سرور گفته می شود و که تمام اطلاعات و فایل های سایت شما را ذخیره و نگه داری می کند تا هنگام ورود کاربر به سایت شما، این اطلاعات را در اختیار کاربر قرار دهد. پس از پرداخت هزینه اولیه و ثبت هاست در آینده نیز باید نسبت به تمدید مدت زمان هاست اقدام کنید.

خرید هاست و دامنه

برای خرید دامنه می توانید به شرکت های خدمات دهنده هاست و دامنه مراجعه نمایید و یا آن را از شرکت های طراحی سایت بخواهید. شرکت افرند وب نیز آماده فروش و ثبت دامنه و هاست با قیمت هایی مناسب به شما دوستان عزیز می باشد.

سئوی وب سایت

مهم ترین موردی که پس از طراحی وب سایت باید به آن توجه نمایید، سئوی سایت است که اهمیت بسیاری دارد و در واقع طراحی وب سایت به تنهایی برای دیده شدن و افزایش درآمد شما کافی نیست. سئو شامل مجموعه اقداماتی است که سایت شما در راستای رسیدن به رتبه های بالا در گوگل کمک می کند که البته عامل کاملا ضروری و مورد نیاز برای بالابردن رتبه سایت شماست. پس بهتر است به این مورد توجه خاصی نمایید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله مربوط به سئو را مطالعه نمایید.

طراحی وب سایت 3

طراحی وب سایت 3

سخن آخر

در این مقاله با مزایا و ضرورت های طراحی وب سایت، نحوه طراحی سایت و لازمه های طراحی یک وب سایت آشنا شدید. می توانید برای سفارش طراحی وب سایت همین الان با ما تماس بگیرید. کارشناسان افرند وب همه روزه آماده ارائه مشاوره رایگان و راهنمایی شما عزیزان می باشند.

منبع:  افرندوب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.